Blijvend grip op jouw vitaliteit

Herken je dit?

  • Je begint ’s ochtends vol goede moed en met een mooie planning aan jouw werk en al snel neemt de waan van de dag het over loopt het heel anders. Continu word je gestoord en jij probeert iedereen direct verder te helpen. Je hebt moeite om je concentreren, gaat nog harder werken en slaat pauzes over om alles maar gedaan te krijgen. Aan einde van de werkdag voelt je hoofd gespannen en druk hoofd en heb je een gespannen lijf.
  • Als je staat te koken loopt jouw hoofd nog over; jouw collega wacht nog op een reactie op haar mail. Was echt haast bij, zei ze nog. En je hebt ook nog geen input gezien voor het projectoverleg morgen. Als jij ’s avonds de laptop weer openklapt voel je je schuldig naar je kind. Je had nog zo tegen jezelf gezegd dat je samen iets leuks zou gaan doen. Maar je werk laat je niet los.
  • Als je de koelkast open doet, zie je daar nog je snackgroenten staan, weer vergeten.. Je had je nog zo voorgenomen om vandaag niet achter je computer te lunchen en een rondje te lopen tussen de middag. Voordat je het doorhad was het al weer 17.00 uur en heb je de hele dag bijna vastgeplakt op je stoel gezeten. Je voelt de spanning in je lijf.
  • Jij voelt je gejaagd en moe. En misschien ook wel moedeloos. Met een zwaar hoofd ga je naar bed. Eindelijk rust, even niemand die iets van je wil. Begint je hoofd te malen; de twijfel slaat toe of je het wel goed hebt gedaan en hoe je dat ene project nou moet aanpakken. Je gedachten worden er niet positiever op.
  • De tijd voor jezelf schuif je elke keer maar door in je agenda. Aan het einde van de week baal je er van dat het er weer niet van is gekomen. Regelmatig denk je ‘als dat project maar af is, of… ‘. En altijd is er dan wel weer iets dat jouw aandacht vraagt. Als het niet op je werk is dan wel thuis.

Hoe zou het voor je zijn als

  • Jij gerichte aandacht kunt geven aan jouw taken en verantwoordelijkheden en dat er minder energie gaat naar ‘verstoringen’ en de waan van de dag? Én dat je aan het einde van de werkdag tijd en energie hebt voor thuis en de dingen die jij zo graag doet?
  • Jij rust en overzicht in jouw hoofd ervaart?
  • Slimme keuzes maakt in jouw beweging en voeding die helemaal bij jou passen waardoor jouw lijf ook ontspant?
  • Jij positieve gedachten hebt en ’s avonds voldaan op jouw werk en jezelf terugkijkt?
  • En niet afhankelijk bent van anderen en het werk om met een ontspannen hoofd en lijf jouw werk op een ontspannen manier te doen. Én ontdekt dat je dan ook nog productiever bent?

Laat het niet langer aan het toeval of goede voornemens over. Maar begin heel praktisch en concreet met elke dag bouwen aan nieuwe gewoontes, zodat je weet dat het je deze keer gaat lukken.

Laten we samen aan de slag gaan in het coachtraject ‘Energieker, fitter en productiever in 90 dagen’. Door bewustwording en zelfinzicht begeleid ik jou in het maken van dagelijkse keuzes die helemaal bij jou passen. Tijdens het traject deel ik veel kennis en inspiratie met je. Je ontvangt ondersteunende mails, oefeningen en een persoonlijk actieplan. Dat gaat je helpen om de verbeteringen in je werk- en leefstijl stap voor stap eigen te maken. Het traject bestaat uit 8 gesprekken.

Het resultaat van de coaching is dat jij

  • ’s Ochtends met een fris en opgeruimd gevoel aan de dag begint. Je deelt je dag zo in dat je je jouw batterij vol houdt tijdens de werkdag.
  • Je hebt weer overzicht en rust in je hoofd. Als jij je laptop aan het einde van de middag dichtklapt heb jij je werkdag afgerond met een leeg hoofd. Je voelt je voldaan en bent er dan helemaal voor thuis. Je geniet met volle teugen van de momenten met je gezin en de afspraken met je vriendinnen. De momenten voor jezelf zijn niet langer het sluitstuk van jouw agenda!
  • Jij staat aan het stuur van jouw ontspannen werkdag! Daardoor ben je productiever en presteer je beter.
  • In jouw hoofd is ruimte gekomen om aandacht te besteden je voeding en beweging. Je maakt slimme keuzes qua beweging en kiest voeding kiest die bij jou past. Met de handvatten die altijd en overal kan gebruiken, is dat niet moeilijk meer. Energiedips, de neiging om hele dag door te snaaien of je vol te eten behoren tot het verleden. Je hebt de behoefte niet eens meer! Je neemt echt nog wel eens wat ‘lekkers’ én je blokje chocola; maar hebt een balans gevonden waar jij je energiek bij voelt.
  • Je voelt weer positieve energie om uitdagingen op je werk en thuis aan te kunnen. En als de spanning je nog eens overkomt, herken jij de signalen die jouw lichaam geeft en stuur je direct bij.

Van vechten tegen spanning en een energietekort naar bouwen aan nieuwe gewoontes in jouw werk- en leefstijl!

Plan hier een vrijblijvend en gratis sessie met mij. Ik kijk graag even met je mee en geef je een paar waardevolle tips waar je direct mee aan de slag kan.

TIP! Stem jouw deelname af met je leidinggevende of HR-adviseur; werkgevers zijn vaak bereid te investeren in gezonde, fitte en productieve werknemers.

Ervaringen van anderen

  • “De gesprekken met jou vind ik erg verhelderend! Fijn ook dat je oefeningen en het persoonlijk actieplan geeft waarmee ik tussen de gesprekken door aan de slag kan. Ik voel dat dit anders is dan mijn vorige pogingen. Ik kijk nu anders naar dingen en maak andere keuzes. En ben heel blij met wat dat me oplevert!”
  • “Ik zit beter in mijn vel; dat merken ze op mijn werk en thuis!”
  • “Fijn dat je het in stappen aanbiedt. Dat maakt het voor mij overzichtelijk. Als ik nu terugkijk, verbaas ik mezelf; ik vind het echt frappant dat het nu al zo onbewust gaat!’. “Ik kan mij nu veel beter concentreren. In mijn hoofd is het niet meer zo druk. Jouw adviezen hebben veel voor mij veranderd. Ik ben er zo blij mee! Het voelt allemaal een stuk lichter. Ook thuis merken ze dat ik veel minder gestresst ben ;-)!”
  • “Ik heb er veel aan gehad. In alle sessies zaten inzichten waar ik direct mee aan de slag kon. Ik kreeg er echt plezier aan omdat ik al snel effect merkte. Ik voel meer energie, mijn hoofd loopt niet meer over. Heel blij mee.”
  • “Door jouw begeleiding maak ik nu heel andere afwegingen. Ik ben me veel meer bewust van het effect van wat ik kies. Dat geeft een hele verandering, maar helemaal niet rigoureus of zo. Ik merk dat de dingen die ik hebt aangepast me steeds minder moeite kosten. Eindelijk!”